Namaza gelen cemaate kahvaltı

Vatandaşların namazlarını cemaatle camide kılmalarını teşvik etmek için başlatılan 'Sabah Namazını Camide Cemaatle Kılalım' kampanyası bay ve bayan vatandaşlar tarafından yoğun ilgi gördü. Her hafta Cuma günü sabah namazından sonra Hatipoğlu ve Merkez Camii cemaatine ücretsiz kahvaltı verilecek.

Hatipoğlu Camii İmamı Mehmet Ertuğrul, kahvaltıda yaptığı konuşmada “Beldemizden hacca giden hanım kardeşlerimiz dediler ki, biz Kâbe’de, Medine’de hiç uyumadık namaza gittik, biz kazanmış olduğumuz değerleri havaalanında bırakacak mıyız, bizim kıble şuurumuz ne olacak, biz de camiye katılmak istiyoruz dediler. Artık hanımlar her tarafta, doktor, öğretmen, mühendis, hemşire, hanımefendiler ticaret adamı, siyaset adamı, belediye başkanı, Onun için niye hanımlar camide olmasın dedik. Hanımlar da eşleriyle beraber sabah namazına gelmeye başladı” dedi.

Cemaatten 67 yaşındaki Hüseyin Yaman, “Hocalarımızın anlattığı gibi sabah namazına herkes geliyor da kadınlar niye gelmesin, namaz 5 vakit Allahın emriyse, sadece erkeklere değil ki, kadınlar evde kılacak değil, camiler yapıldıysa mutlaka cemaat için yapıldı. Bunlar da birer Kâbe’nin şubesiyse buraları hepimiz ziyaret etmemiz lazım, gelmemiz lazım. Bunun için de hocalar öncü oldu Allah razı olsun, hep beraber geldik, bunu da devam ettireceğiz inşallah, çoluk- çocuğumuzda bizden birer örnek alsın, biz babamızdan öyle gördük, işte bu kadar yapabildik, ben ilkokula gidiyordum, hoca gelecek diye köy odalarında, caminin önünde nöbet tuttum. Bizi o zaman okutmadılar, şimdi bu fırsatta çıktıysa niye gelmeyelim niye değerlendirmeyelim. Zaten gelmişim 67 yaşına bu zamana kadar yapamadığımı bundan sonra elimden ne geliyorsa yapmaya çalışacağım” dedi.

Bayan cemaatten Aynur Çetin, “Hanımlar olarak camide sabah namazını kılmaya yeni başladıklarını, kahvaltı hazırlayanlara teşekkür ettiklerini ifade etti.

İsmail Şen (CHA)

iOS ve Android uyumlu cihazlarınızdan Bartın'daki önemli gelişmelerden anında haberdar olun.